Store Analytics
Maksimer lønnsomhet og salg gjennom faktabasert innsikt i produktinvesteringer
Maksimer lønnsomhet og salg gjennom faktabasert innsikt i produktinvesteringer
Vi vet at forbedring av salg og lønnsomhet er en kontinuerlig prosess, og plassering av varer i butikken er en viktig del av å oppnå optimalt salg. Men hvordan ser det ut for deg med:
Forhandling med leverandører – magefølelse og erfaring er alltid nyttig i forhandlinger, men kan et faktabasert grunnlag om ditt butikksalg hjelpe deg i leverandørdialogen?
Plassering av varer – butikken din kan ha nytte av å ha detaljert og datadrevet innsikt i hvordan plassering av varer kan forbedre salgets lønnsomhet?
Sesongbasert og vær-optimalisert plassering – Hvilke varer selges best hvor og når basert på helligdager og vær?
Med Accigos produkt – Store Analytics – håper vi å kunne hjelpe deg med disse spørsmålene ved å tilby innsikt om produktene dine helt ned til enden og hylle. Denne informasjonen muliggjør en mer lønnsom produktplassering samt innsikt i hvor en stor del av salget ligger. På samme måte kan denne informasjonen danne grunnlag for forhandlinger med leverandørene dine i spørsmål om plassering av deres produkter, som konkret beskriver fordeler og ulemper ved salget basert på plassering.
Flere og flere butikker ser et behov og verdi i å jobbe mer datadrevet for å ta beslutninger basert på et faktabasert beslutningsgrunnlag. Hos Accigo mener vi at verken teknisk kunnskap eller større analytisk evne kreves for å ta smarte og lønnsomme beslutninger. Ettersom vi ser mange butikker som arbeider med manuelle, tidkrevende prosesser for å produsere denne verdifulle informasjonen, har vi utviklet et produkt unikt for forhandlere som tydelig indikerer lønnsomheten ved salg i dedikerte områder. Accigos produkt – Store Analytics retter seg mot både butikker som ennå ikke designer datadrevne salgsstrategier og butikker som allerede fungerer datadrevet, men som er klare til å ta det til neste nivå. Ved hjelp av et lettfattelig grafisk grensesnitt, som kan leveres på flere forskjellige digitale enheter, er datadrevet innsikt og forslag til beslutninger knyttet til nåværende og historisk salg muliggjort. I tillegg til evnen til å ta strategiske faktabaserte beslutninger når man fysisk plasserer varer, kan produktet, inkludert et innebygd interaktivt såkalt varmekart, tilby en økt mulighet for proaktive tiltak når lønnsomhet på butikkoverflater ikke når sitt fulle potensiale. Les mer om tilbudet her.
Produktet vårt gir deg muligheten til
Analyser salg og lønnsomhet basert på produktplassering
Juster produktplasseringen basert på lønnsomhet, helligdager og værdata
Bruk faktabasert dokumentasjon når du forhandler med leverandører
Minimer tiden manuelt samler inn og analyserer salgsdata
Kontakt Joakim, kontaktperson for Avansert analyse og Store Analytics hos oss her på Accigo.