Løsning
For å muliggjøre større bidrag til forskning ble det bygd en dataplattform. Den samlet all relevant informasjon, inkludert donorinteraksjoner. I tillegg ble det laget en AI-modell som kunne forutsi sannsynligheten for giversvikt. Deretter visualiserte vi dataene i Power BI-verktøyet for å generere kontinuerlig innsikt angående:
- Hvilke givere som trenger ekstra oppmerksomhet for ikke å risikere å falle av
- Hva som engasjerer hver giver mest, og dermed forstå hvilken informasjon som er relevant for hver av giverne
- Bedre samlet forståelse av givere, for å kunne sette inn langsiktige strategiske tiltak
Resultatet
Ved å bruke donordataene som allerede var tilgjengelige, lærte vi mer om giverne – hva som engasjerer og påvirker. Basert på denne innsikten var vi i stand til å personifisere kommunikasjonen, og skape en bedre forståelse av hvordan Hjärnfonden bør samhandle med sine givere. Dette førte til sterkere forhold med giverne, og mer bistand til forskning.